Marketingul prin e-mail este un canal direct care permite brandurilor să partajeze noi produse, vânzări și actualizări cu clienții din lista de contacte. Rentabilitatea sa ridicată a investiției îl face crucial pentru strategia generală de inbound a companiilor.
Marketingul modern s-a îndepărtat de e-mailurile în masă și se concentrează în schimb pe consimțământ, segmentare și personalizare. Deși ar putea să sune ca o pierdere de timp, pe termen lung, o astfel de strategie bine concepută nu numai că stimulează vânzările, dar ajută și la construirea unei comunități în jurul mărcii.
Tipuri de marketing prin e-mail
Companiile ar trebui să determine scopul campaniei și apoi să selecteze tipul de e-mail potrivit pentru a satisface această nevoie. Fiecare dintre aceste tipuri de marketing prin e-mail servește un scop diferit și necesită o analiză atentă.
1. E-mailuri promoționale
Campaniile de marketing prin e-mail sunt folosite pentru a promova oferte speciale, lansări de produse noi, conținut (cărți electronice și seminarii web) și multe altele. O strategie poate avea între 2 și 10 e-mailuri trimise pe parcursul mai multor zile sau săptămâni. E-mailurile promoționale au un îndemn clar – CTA. Acesta reprezintă acțiunea specifică pe care dorești să o întreprindă cititorul, fie că este vizitarea unei pagini de pe site-ul web sau utilizarea unui cupon pentru a face o achiziție.
Ritmul de vânzări al companiei determină de obicei cât de des ar trebui să trimiți acest tip de e-mail de marketing. În perioade cruciale, cum ar fi Black Friday, este posibil să trimiți mai multe e-mailuri promoționale în aceeași perioadă de 24 de ore. În perioadele mai lente din calendarul de marketing, pot exista câteva săptămâni între campaniile tale promoționale.
2. E-mailuri informative
Buletinele informative distribuie știri legate despre activitatea firmei tale. Gândește-te: noi obiective de atins, noi capabilități ale produselor sau, pur și simplu, prezinți conținut valoros pentru clienții tăi, cum ar fi studiile de caz. Totuși, marketingul prin e-mail poate fi văzut și ca pe o oportunitate de a împărtăși perspective, gânduri, sfaturi. Pe scurt, orice oferă valoare publicului tău. Trimise la intervale regulate – săptămânal, bisăptămânal, lunar – buletinele informative ajută la menținerea punctelor de contact coerente cu abonații tăi.
De asemenea, anunțurile făcute prin e-mail ar putea reprezenta modalitatea perfectă de a informa clienții cu privire la modificări ale companiei, lansările de noi produse, modificările aduse serviciului etc. De cele mai multe ori, e-mailul este canalul de acces pentru mesajele importante. Dacă există o eroare pe site-ul tău, întârzieri de expediere sau o întrerupere a sistemului/software-ului, actualizarea contactelor prin e-mail este cea mai bună modalitate de a menține comunicarea. Este sigur, instantaneu și se potrivește oricui.
E-mailul a devenit un instrument de marketing popular pentru companii, în special pentru că forțează utilizatorul să ia un fel de acțiune; un e-mail va rămâne în căsuța de e-mail până când este citit, șters sau arhivat. Te poate ajuta să construiești o relație cu publicul și să obții mai mult trafic pe site, pe rețelele sociale sau oriunde altundeva. Poți să-ți segmentezi e-mailurile în funcție de utilizatori sau de criterii demografice, astfel încât să trimiți consumatorilor doar mesajele care să-i interesează.
Sursă: mailchimp.com