Când nu dispui de un buget prea mare, marketingul poate fi o provocare, însă dacă ești proprietarul unei afaceri de dimensiuni mai mici, poți face multe pentru a atrage și a menține o bază de clienți fără să investești sume mari de bani. Dezvoltarea marketingului digital a făcut ca proprietarii de afaceri mici să găsească mai ușor o modalitate de a crea o prezență și de a atrage cumpărători informați.
Înainte ca afacerea ta să înceapă să comercializeze un produs, trebuie să creezi profilul clientului ideal la care doriți să ajungeți cu materialele promoționale. Odată ce deții toate informațiile legate de publicul tău țintă, vei avea nevoie de o gamă largă de metode de marketing prin care să-l faci să conștientizeze nevoia de produs. Cele mai multe practici în acest sens se referă la strategii și tactici low-cost sau fără costuri (uneori numite guerrilla marketing).
Primul lucru pe care trebuie să-l ai în vedere atunci când vrei să construiești o afacere este stabilirea unei baze de clienți. Cu o imprimantă decentă, un telefon și un dispozitiv conectat la internet, poți organiza o campanie publicitară destul de extinsă fără a fi nevoie să plătești pentru spațiu. Vom analiza mai detaliat cini dintre aceste tehnici de marketing pentru întreprinderile mici.
1. Fluturași
Reprezintă una dintre metodele ieftine de a face reclamă. Găsește o zonă potrivită (circulată) și distribuiți fluturași persoanelor sau puneți-le în cutiile poștale. Flyerul ar trebui să fie scurt și la obiect, evidențiind serviciile pe care le oferi sau produsele pe care le vinzi și oferind informații de contact. Oferirea unei evaluări, un cupon sau o reducere gratuită nu strică niciodată.
2. Valoare adăugată
Adăugările de valoare (sau reclamele de valoare) sunt puncte de vânzare puternice pentru orice produs sau serviciu. La suprafață, sunt foarte asemănătoare cu cupoanele și evaluările gratuite, dar au scopul de a crește satisfacția clienților și de a lărgi diferența dintre tine și concurență. Adăugările obișnuite de valoare includ garanții, reduceri pentru clienții fideli, carduri cu puncte și recompense de recomandare.
Factorul decisiv pentru un client care alege între două magazine similare este cel care oferă un card cu puncte sau un card de client fidel. Poți scoate în evidență, de asemenea, anumite informații despre produs sau serviciu pe care clientul nu le-a observat până acum.
3. Rețele de recomandare
Rețelele de recomandare sunt neprețuit pentru o afacere, mai ales dacă includ recomandări de la business-to-business. Indiferent de profilul afacerii, asigură-te că pui bazele unei rețele de recomandare. Posibilii consumatori trebuie să-și valideze alegerea, motiv pentru care aceste păreri venite din partea celor care au consumat deja produsul sau serviciul sunt esențiale în procesul de decizie.
4. Apeluri la rece
Neplăcut? Da. Important? Da, deoarece reprezintă un pas înainte pentru multe întreprinderi mici. Apelurile la rece te obligă să te vinzi atât pe tine, cât și pe afacerea ta. Dacă oamenii nu te pot cumpăra (persoana care vorbește cu ei), nu vor cumpăra nimic de la tine. Apelul la rece te face să te gândești, încurajează creativitatea și adaptabilitatea atunci când te confrunți cu potențiali clienți.
5. Internetul
Este dificil să exagerezi importanța internetului pentru construirea unei afaceri de succes. Metodele de marketing au rămas aproape aceleași în ultimii 50 de ani, cu excepția nașterii și a evoluției rapide a internetului. Nicio companie (chiar și o cafenea locală) nu ar trebui să rămână fără, cel puțin, un site web cu detalii vitale, cum ar fi locația și orele. Aveți nevoie de un punct de acces pentru toți cei care caută mai întâi pe Google atunci când doresc să ia o decizie de cumpărare.
De asemenea, aveți nevoie de o prezență în rețelele sociale (pagină Facebook, Instagram și conturi Twitter) combinată cu un sistem de management al conținutului (CMS) cu optimizare bună pentru motoarele de căutare (SEO). Toată această dexteritate digitală poate părea intimidantă la început. Cu toate acestea, tehnologia de publicare a evoluat până la punctul în care WordPress – doar un exemplu de CMS gratuit – poate satisface toate aceste nevoi.
Vrei ca o companie sa îți cumpere produsul? Fă o prezentare care să arate beneficiile acesteia pentru compania respectivă. Vrei ca cineva să folosească serviciul tău? Oferă o estimare sau o mostră a ceea ce vei face pentru ei. Fii încrezător, creativ și fără scuze, iar oamenii vor răspunde în cele din urmă.
Sursă: investopedia.com