Într-o era în care digitalizarea predomină, multe companii au fost nevoite să se adapteze noilor trenduri pentru o mai bună funcționare. Astfel, acum promovarea afacerii și căutarea publicului au devenit mult mai ușoare datorită strategiilor și instrumentelor marketingului digital. Iată cele mai utilizate 8 canale de marketing digital care s-au dovedit a genera rezultate considerabile.
Marketing pe site
Un website este piesa centrală a tuturor activităților de marketing digital. Singur, este un canal foarte puternic, dar este și mijlocul necesar pentru a executa o varietate de campanii de marketing online. Un site web ar trebui să reprezinte o marcă, un produs și un serviciu într-un mod clar și memorabil. Ar trebui să fie rapid, prietenos cu dispozitivele mobile și ușor de utilizat.
Publicitate Pay-Per-Click (PPC)
Publicitatea PPC permite marketerilor să ajungă la utilizatorii de internet pe o serie de platforme digitale prin reclame plătite. Specialiștii de marketing pot configura campanii PPC pe Google, Bing, LinkedIn, Twitter, Pinterest sau Meta (fost Facebook) și își pot afișa reclamele persoanelor care caută termeni legați de produse sau servicii. Campaniile PPC pot segmenta utilizatorii în funcție de caracteristicile lor demografice (vârstă sau sex) sau pot viza chiar interesele lor particulare. Cele mai populare platforme PPC sunt Google Ads și Meta Ads.
Marketing de conținut
Scopul marketingului de conținut este de a ajunge la potențiali clienți prin utilizarea de conținut, publicat, de obicei, pe un site web și apoi promovat prin intermediul rețelelor de socializare, marketing prin e-mail, SEO sau chiar campanii PPC. Instrumentele de marketing de conținut includ bloguri, cărți electronice, cursuri online, infografice, podcasturi și seminarii web.
Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail a rămas unul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital. Este mijlocul prin care poți intra în contact cu potențialii clienți sau cu persoanele interesate de brandul pe care îl promovezi. Mulți agenți de marketing digital folosesc celelalte canale de marketing pentru a adăuga clienți noi pe listele lor de e-mail și apoi, prin acest tip de marketing, creează canale de achiziție pentru a-i transforma din clienți potențiali în clienți.
Marketing prin Social Media
Scopul principal al unei campanii de marketing pe rețelele sociale este conștientizarea mărcii și stabilirea încrederii sociale. Pe măsură ce aprofundați acest tip de marketing pe rețelele sociale, puteți obține potențiali clienți sau chiar un canal de vânzări directe.
Marketing afiliat
Fiind una dintre cele mai vechi forme de marketing, cu influencerii promovează produsele altor oameni și primesc un comision de fiecare dată când se face o vânzare sau se introduce un client potențial, multe companii binecunoscute precum Amazon au programe de afiliere care plătesc milioane de dolari pe lună site-urilor care își vând produsele.
Marketing video
YouTube a devenit al doilea cel mai popular motor de căutare și mulți utilizatori apelează la această platformă înainte de a lua o decizie de cumpărare, pentru a afla ceva, pentru a citi o recenzie sau doar pentru a se relaxa. Există mai multe platforme de marketing video, inclusiv Facebook Videos, Instagram sau chiar TikTok, care pot fi folosite pentru a derula o campanie de marketing video.
Marketing prin SMS
Companiile și organizațiile nonprofit folosesc, de asemenea, SMS-uri sau mesaje text pentru a trimite informații despre ultimele lor promoții sau pentru a oferi oportunități clienților dornici. Pe măsură ce tehnologia a avansat, multe campanii text-to-give permit, de asemenea, clienților să plătească direct sau printr-un simplu mesaj text.
Sursă: investopedia.com