Mobile Marketing – ce este și cum funcționează?

Marketingul mobil reprezintă orice activitate publicitară care promovează produse și servicii prin intermediul dispozitivelor mobile, cum ar fi tablete și smartphone-uri. Utilizează caracteristicile tehnologiei mobile moderne, inclusiv serviciile de localizare, pentru a adapta campanii de marketing în funcție de locația unei persoane. Marketingul mobil este o modalitate prin care tehnologia poate fi folosită pentru a crea promovarea personalizată a bunurilor sau serviciilor către un utilizator care este conectat în mod constant la o rețea. 

Cum funcționează marketingul mobil

Marketingul mobil poate include promoții trimise prin SMS, mesagerie multimedia MMS, prin aplicații descărcate folosind notificări push, prin diferite aplicații sau jocuri, prin site-uri web mobile sau prin utilizarea unui dispozitiv mobil pentru a scana coduri QR. Sistemele de proximitate și serviciile bazate pe locație pot alerta utilizatorii în funcție de locația geografică sau de apropierea de un furnizor de servicii.

Marketingul mobil este un instrument indispensabil pentru companiile mari și mici, deoarece dispozitivele mobile au devenit omniprezente. Jucătorii cheie din spațiu sunt mărcile și furnizorii de servicii care permit publicitatea pe mobil. Aceasta vizează publicul în ​​funcție de criterii demografice și de comportamente. Căutarea satisfacției instantanee echivalează cu mai multe puncte de contact pentru marketeri. 

În marketingul mobil, dispozitivul, în special dimensiunea ecranului, face diferența.  Utilizatorii de smartphone-uri și tablete iPad reacționează diferit la marketingul mobil. De exemplu, utilizatorii de smartphone-uri tind să găsească conținutul informativ ca fiind cel mai relevant, însă utilizatorii de iPad tind să fie captivați de publicitatea interactivă care prezintă subiecte media bogate în imagini atrăgătoare, mesajul constituind o preocupare secundară.

Marketing mobil vs. Marketing tradițional 

Spre deosebire de eforturile tradiționale, marketingul mobil profită de faptul că mulți utilizatori își poartă dispozitivele oriunde ar merge. Drept urmare, serviciile bazate pe locație pot colecta date despre clienți și apoi pot oferi cupoane, oferte sau promoții în funcție de apropierea lor de un magazin sau de un loc frecvent vizitat de consumator. Aceste campanii de marketing pot fi mai direcționate și specifice utilizatorului individual și, prin urmare, ar trebui să fie mai eficiente pentru companie. 

Avantajele marketingului mobil

În ceea ce privește publicitatea online, marketingul mobil este mult mai ușor de accesat. Nu aveți nevoie de tehnologie la nivel înalt sau de experiență tehnică semnificativă pentru a începe. De asemenea, este mai ușor să măsurați succesul campaniilor. Marketingul mobil este, de asemenea, extrem de rentabil. Prezintă o varietate de opțiuni din care să alegeți, iar impactul pe care îl poate avea în comparație cu costul este semnificativ. 

Reclamele de pe rețelele sociale sunt mult mai ieftine decât achiziționarea de spațiu publicitar pentru radio sau televiziune. Clienții pot fi, de asemenea, contactați în timp real cu marketingul mobil, indiferent de locul unde se situează. Marketingul radio sau televizat funcționează numai atunci când un client se află în fața televizorului sau are dispozitivul pornit. 

Dezavantajele marketingului mobil

Există probleme de confidențialitate cu privire la modul în care sunt utilizate datele colectate de dispozitivele mobile și dacă companiile au sau nu dreptul de a colecta astfel de date fără consimțământul explicit. Asemenea date pot fi folosite pentru furtul de identitate sau pentru a trimite spam în cazul în care cade pe mâini greșite din cauza furtului de date sau a securității slabe a informațiilor. 

De asemenea, urmărirea locațiilor și mișcărilor unui individ poate fi considerată o violare a intimității. Un dezavantaj strict legat de marketingului mobil este că are potențialul de a crește costurile pentru utilizator. De exemplu, dacă o campanie direcționează un utilizator către un videoclip care necesită o cantitate semnificativă de date și utilizatorul nu are un plan de date nelimitat, aceasta poate consuma alocația lunară de date sau poate genera taxe dacă își depășește alocarea. 

Sursă: investopedia.com

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>