Odată cu instalarea pandemiei, oamenii au început să urmărească tot mai multe videoclipuri online. Veniturile în creștere ale YouTube și popularitatea explozivă a TikTok sunt o dovada vie că platformele de streaming și rețelele de socializare reprezintă mediul ideal prin care poți ajunge mai aproape la posibilii consumatori.
Chiar și Spotify, al cărui pilon principal se axează mai mult pe partea de audio, se ramifică în podcasturi video pentru a profita de popularitatea în creștere a mediului și de oportunitățile publicitare pe care le prezintă. Deși succesul este unul garantat, specialiştii în marketing își pun o serie de întrebări precum: Ce este un videoclip de marketing? De ce ar trebui să fac videoclipuri de marketing pentru afacerea mea? Videoclipul este eficient?
Totodată, rentabilitatea investiției în campaniile video se află într-o continuă creștere. Măsurarea îmbunătățită, formatele de anunțuri mai mari și automatizarea care face posibilă personalizarea reclamelor la scară fac publicitatea video mai eficientă ca niciodată. Într-un articol recent care vorbește despre modul în care YouTube îi ajută pe marketerii să ajungă la oameni în „mijlocul dezordonat” al călătoriei lor de cumpărare, CEO-ul Adit Abhyankar, explică de ce videoclipul este atât de eficient.
„Videoclipurile sunt ideale pentru a construi mesaje care depășesc gradul de conștientizare, îndrumând consumatorul către selecția finală a unui produs și a mărcii pe care acesta îl întruchipează”, scrie Abhyankar. Există o mulțime de căi și abordări disponibile în mediul digital de astăzi. Iată șase întrebări pe care orice marketer ar trebui să le pună pentru a forma o strategie eficientă:
1. Care este mesajul?
Începeți cu o idee despre ceea ce trebuie transmis prin campania de marketing video. Acest lucru contribuie la determinarea modului de structurare. De asemenea, vă ajută să determinați dacă videoclipurile ar trebui distribuite ca reclame, conținut, sau o combinație a celor două.
2. Cine este publicul?
Accentul ar trebui să fie pus pe client. Conținutul scurt care se potrivește cel mai bine pe platforme precum Instagram și TikTok, fiind ideal dacă mesajul vizează un public tânăr. Pentru companiile B2B, publicul poate fi un segment de nișă al unei industrii, iar forma mai lungă, videoclipurile educaționale de pe LinkedIn sau YouTube pot avea mai mult sens.
3. Care este scopul?
Scopul tău este de a educa piața despre un produs sau serviciu. Dacă acel conținut urmează să fie distribuit ca anunț pe o platformă precum YouTube, acesta trebuie să capteze publicul în cinci secunde, pentru a nu risca să fie omis.
4. Unde va fi partajat conținutul?
Platformele influențează și tipul de conținut creat. Pe lângă canalele de social media, există și servicii de streaming precum Salesforce+, o platformă nou lansată pentru conținut de afaceri, precum și spoturi publicitare pe platformele de streaming și platformele de publicare. Fiecare platformă are propriul stil și urmează o structură specifică pentru videoclipuri. Conținutul ar trebui să se potrivească cu structura respectivă pentru a se asigura că se aliniază cu așteptările publicului.
5. Ce rol au endorserii?
Asocierea unui brand, produs sau serviciu cu persoane cunoscute pot atrage un public prin platforme precum Instagram și LinkedIn. Specialiștii în marketing pot genera conținut creativ și pot construi încrederea în brand prin valorificarea prezenței consacrate a influencerului. Mărturiile clienților sunt o altă modalitate prin care puteți spori credibilitatea mărcii.
Luați în considerare modul în care videoclipurile vor completa și spori alte eforturi, cum ar fi marketingul social, publicitatea tradițională, eforturile word of mouth, optimizarea pentru motoarele de căutare și multe altele. Răspunsul la aceste întrebări vă ajută să vă asigurați că efortul este pe drumul cel bun pentru a maximiza impactul.
Sursă: corp.smartbrief.com