Componentele unei strategii ideale de marketing digital pot fluctua foarte mult de la o organizație la alta. La urma urmei, directivele generale de afaceri și obiectivele specifice de marketing vor reflecta diferențe, adesea bazate pe cultură, oferte de produse, ținte de venituri și altele asemenea.
Prin alinierea mai multor strategii și tactici cu obiectivele de afaceri SMART, companiile de toate formele și dimensiunile se pot bucura de beneficiile marketingului digital, deși acestea variază în funcție de cantitatea de resurse dedicate. Pentru startup-uri și întreprinderile mici, strategia de marketing digital se va concentra probabil pe tactici rentabile pentru a îndeplini obiectivele organizaționale. Organizațiile pot folosi SEO, SMM și marketingul de conținut la un cost redus pentru a realiza obiectivele de marketing digital.
Pe măsură ce organizațiile cresc, bugetele lor de marketing și publicitate ajung să se extindă tot mai mult. Prin urmare, beneficiile potențiale ale tacticilor eficiente de marketing pot crește exponențial prin suprapunerea campaniilor de marketing, de publicitate și de relații cu publicul sau cu investitorii. Organizațiile care alocă un anumit buget și resurse semnificative marketingului digital pot obține recompense considerabile.
Prin ce este strategia de marketing diferită de tacticile sau campaniile de marketing?
În timp ce strategia de marketing implică identificarea obiectivelor, tacticile de marketing reprezintă pașii sau acțiunile specifice necesare pentru atingerea acestor obiective. În procesul de creare a unei strategii de marketing, este necesar să se creeze și tactici pentru a delimita planul și termenele. În caz contrar, poate fi dificil – dacă nu imposibil – să executați corect o strategie de marketing și să atingeți obiectivele de marketing.
Campaniile de marketing digital sunt, de asemenea, vitale de evaluat în această discuție. Aceste campanii digitale implică execuția de strategii de marketing pe toate canalele digitale ale unei organizații. Tacticile de marketing folosite pentru a executa aceste campanii variază adesea în funcție de canal, public și alți factori. Dar o campanie eficientă de marketing digital va reflecta un mesaj substanțial similar pe mai multe canale.
Sursă: ama.org