Cea mai mare parte a consumului nostru de conținut se află în mediul online. Din acest motiv, companiile au fost nevoite să treacă la marketingul digital pentru a face cunoscut produsele și serviciile lor. Cu toate acestea, nu puteți pur și simplu să creați conținut pentru platformele online și să sperați la ce este mai bun. Trebuie să construiți o strategie de marketing digital pentru a vă concentra eforturile.
Ce este o strategie de marketing digital?
O strategie de marketing digital este un proces pe etape care descrie modul în care vei atinge obiectivele de marketing digital ale companiei tale. Există multe canale diferite care pot fi utilizate ca parte a unui portofoliu de marketing digital. Acestea includ social media, publicitate plătită, earned media, și multe altele. Strategia stabilește pașii exacți pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți atinge obiectivele.
Exemple de marketing digital
După cum am menționat, există o serie de canale diferite utilizate pentru marketingul digital. Înainte de a discuta despre cum să construiești un plan de marketing, trebuie să te familiarizezi cu diferitele medii disponibile. Iată exemplele de marketing digital pe care ar trebui să le iei în considerare pentru strategia ca strategia de marketing digital să aibă succes.
Social Media
Astăzi, rețelele sociale sunt o parte esențială a publicității pentru orice companie. Twitter, Facebook și Instagram sunt unele dintre cele mai utilizate platforme de social media, fiecare permițându-vă crearea unui profil care să atragă și să rețină clienții, precum și crearea de reclame plătite pentru a viza noi clienți.
SEO
Optimizarea pentru motoarele de căutare poate fi un lucru dificil de stăpânit, dar va fi esențial pentru orice strategie de marketing digital. Ca să ajungi în topul căutărilor, trebuie să fii strategic în ceea ce privește adăugarea de cuvinte cheie la conținutul site-ului.
PPC
Pay-per-click este vitală pentru a aduce mai mult trafic calificat pe site-ul companiei. O strategie PPC eficientă va funcționa împreună cu strategia SEO pentru a crește traficul și a genera mai multe afaceri.
Conţinut
Te-ai întrebat vreodată de ce atât de multe site-uri au blog? Datorită marketingului de conținut. Cele mai multe căutări online conduc oamenii către conținutul de blog. Un astfel de site te poate poziționa ca expert în serviciile prestate. Folosirea acestor platforme de conținut poate ghida potențialii clienți către afacerea ta.
Website
Rețelele sociale, SEO, PPC și conținutul au un lucru în comun – ajută clienții să ajungă mai repede pe site, care ar trebui să fie un punct de destinație extrem de ușor de utilizat pentru tot traficul primit. Utilizatorii ar trebui să poată naviga cu ușurință prin toate informațiile oferite pe site pentru a găsi ceea ce au nevoie.
Cum să construiești un plan de marketing pentru mediul online?
Stabilește un obiectiv specific
Înainte de a putea face orice fel de plan, trebuie să identifici care va fi scopul specific al strategiei de marketing digital. Deși poate părea simplu, este considerat cel mai important pas al procesului. Fă-ți timp pentru a restrânge ceea ce speri să obții cu această campanie de marketing.
Evaluează-ți prezența curentă de marketing digital
Este posibil ca unele companii să nu aibă prea multă prezență în marketingul digital. Cu toate acestea, este bine să înțelegi ceea ce ai realizat deja până în prezent. Începe cu canalele actuale de marketing. Ce platforme vă oferă cel mai mult trafic? Ce platforme vă oferă cel mai bun ROI?
Obține cât de multe informații poți despre publicul tău țintă
Înainte de a începe un plan de marketing, trebuie să înțelegi pe deplin preferințele publicului tău țintă. Unde fac cumpărături? Care sunt hobby-urile lor? Ce canale de marketing folosesc? Apoi, poți deveni mai specific cu întrebări precum: De ce au nevoie? Cum le putem îndeplini sau chiar depăși așteptările?
Creați un plan de conținut
Acum poți începe să dezvolți un plan specific pentru fiecare canal de marketing pe care intenționezi să-l utilizezi. Ce conținut trebuie să creezi pentru fiecare platformă pentru a-ți îndeplini obiectivele? Reține că o singură dimensiune nu se potrivește tuturor când vine vorba de marketingul digital. Conținutul PPC va trebui să fie diferit de conținutul SEO și așa mai departe. Crearea unui calendar de conținut care să organizeze vizual cât de des vei posta pe fiecare platformă și în ce ordine va fi extrem de utilă.
Analizează-ți rezultatele
Ar trebui să analizezi la diferite intervale cum funcționează strategia stabilită de marketing digital. Clienții interacționează cu ceea ce distribuim? Suntem mai aproape de a ne atinge obiectivul general? Există un moment al procesului în care ne pierdem implicarea? Pe măsură ce analizezi aceste informații, vei putea să actualizezi planul pentru a deveni și mai eficient. Deși acesta ar putea suna ca ultimul pas al procesului, construirea unui plan de marketing este un proces continuu.
Stăpânește-ți strategia de marketing digital
Fiecare dintre exemplele de marketing digital de mai sus va trebui abordat diferit și analizat separat. Deși poate părea o sarcină care consumă timp, vei ajunge să apreciezi rezultatele obținute odată cu implementarea acesteia.
Sursă: ama.org