SEO poate fi descris ca un subset al marketingului digital care implică optimizarea site-urilor web și a paginilor web pentru motoarele de căutare majore precum Google. Pe măsură ce aceste motoare de căutare au devenit o modalitate predominantă de a găsi aproape orice, au apărut diverse practici pentru a ajuta organizațiile să își îmbunătățească vizibilitatea activelor digitale.
Termenul „optimizare pentru motoarele de căutare” se referă la un amestec de tactici interne și externe. Prin încercări și erori de-a lungul timpului, experții în marketing SEO inversează în mod eficient aspectele acestor algoritmi pentru a izola cele mai bune practici pentru marketingul în motoarele de căutare. Folosind aceste tactici de SEO, organizațiile își pot îmbunătăți vizibilitatea și clasarea în cadrul principalelor motoare de căutare.
De ce este atât de important Marketingul în motoarele de căutare?
Zeci de mii de utilizatori efectuează interogări în motoarele de căutare aproape în fiecare secundă, ceea ce ne arată că SEO este un instrument excepțional de puternic. Statisticile de mai jos reprezintă cifre aproximative pentru a demonstra impactul marketingului în motoarele de căutare:
- 67.000 de utilizatori efectuează o căutare pe Google în fiecare secundă din fiecare zi
- 93% dintre eforturile online încep cu o interogare a motorului de căutare
- 80% dintre cei care caută nu țin cont de reclamele plătite în rezultatele căutării
- 58% dintre căutările online provin de pe dispozitive mobile
- 46% dintre căutările Google sunt concentrate local și geografic
- 39% din traficul global către site-urile de comerț electronic provine din motoarele de căutare
Luate în ansamblu, motoarele de căutare reprezintă o conductă masivă de clienți potențiali în scopuri de marketing. În plus, strategiile de marketing SEO tind să aibă o rată de conversie mult mai mare decât eforturile tradiționale de marketing sau publicitate.
Prin urmare, organizațiile care ignoră marketingul pentru motoarele de căutare o fac pe propria lor răspundere. Pentru a afla mai multe despre cum să maximizați beneficiile de marketing SEO, este necesar să înțelegeți funcționarea interioară a două categorii majore – SEO on-page și SEO off-page.
Care sunt componentele SEO on-page?
Denumit uneori „SEO pe site”, SEO on-page se referă la optimizarea site-urilor web și a paginilor pentru a îmbunătăți clasamentul în principalele motoare de căutare. Organizațiile au un grad ridicat de control asupra elementelor SEO pe pagină, ceea ce face relativ simplă optimizarea acestor factori și îmbunătățirea clasamentului în căutare. Câteva aspecte importante ale SEO pe pagină includ (1) conținut, (2) cuvinte cheie, (3) HTML și (4) arhitectură.
1. Conținut
Marketingul în motoarele de căutare depinde în mare măsură de producerea de conținut bun în mod regulat. Din acest punct de vedere, conținutul trebuie să satisfacă o nevoie, în general prin furnizarea de informații sau răspunsul la o întrebare. La sfârșitul zilei, conținutul (text, audio sau video) trebuie să fie util pentru a se clasa în rezultatele căutării. În general, conținutul digital ar trebui să respecte următoarele reguli pentru a contribui la optimizarea motoarelor de căutare:
Calitate superioară — motoarele de căutare încearcă în mod constant să claseze conținutul de înaltă calitate față de ofertele la o calitate inferioară. Atunci când organizațiile produc și furnizează conținut care oferă valoare utilizatorului final, clasamentele motoarelor de căutare tind să se îmbunătățească în tandem.
Intenție vizată — motoarele de căutare evaluează intenția utilizatorilor, astfel că încearcă să oferi cele mai bune rezultate. În consecință, conținutul digital ar trebui să se potrivească cu intenția dorită a utilizatorului vizat. De exemplu, o postare de rețetă cu instrucțiuni ar trebui să fie orientată către căutări de asistență pentru gătit.
În timp util și relevant — conținutul nou, care este oportun și relevant, se va clasa de obicei mai sus decât conținutul mai vechi. Dar motoarele de căutare recompensează și paginile cu conținut actualizat, cum ar fi statistici noi sau linkuri actualizate.
Pe măsură ce motoarele de căutare au evoluat, conținutul a apărut ca una dintre cele mai bune modalități de a îmbunătăți marketingul prin serviciile SEO. Fără a produce conținut de înaltă calitate pe o bază consecventă, este extrem de dificil să atingeți obiectivele de marketing pentru motoarele de căutare.
2. Keywords
Cuvintele cheie se referă la subiectul unei piese de conținut care stă la baza unei interogări de căutare. Cercetarea și selecția cuvintelor cheie sunt strâns legate de producția de conținut și sunt fundamentale pentru serviciile SEO. Pentru a maximiza marketingul în ceea ce privește motoarele de căutare, organizațiile ar trebui să selecteze cuvintele cheie adecvate, atât din punct de vedere al frecvenței de căutare, cât și al competitivității.
3. HTML
Optimizarea anumitor elemente HTML poate ajuta la îmbunătățirea clasamentului de căutare a unui site web sau a unei pagini. În acest sens, modul în care paginile HTML sunt descrise și etichetate indică un nivel de calitate pentru motoarele de căutare.
Title Tag — servește ca descriere a unei pagini, care apare în rezultatele căutării și în fila browserului utilizatorului. Această etichetă de titlu ar trebui să includă cuvântul cheie țintă și să ofere un motiv atrăgător pentru a face click pe linkul din rezultatele căutării.
Meta Description — apare sub eticheta de titlu în rezultatele căutării, oferind o defalcare generală a paginii în cauză. Limitată de obicei la 160 de caractere, această descriere poate oferi informații suplimentare care convinge utilizatorul să facă click pe conținut.
URL — reprezintă adresa digitală a unei pagini web, care este unică față de toate celelalte pagini. Pentru a avea o poziție ridicată în rezultatele căutării, adresa URL ar trebui să includă cuvântul cheie țintă și să indice ierarhia site-ului. Dacă aceste informații nu apar clar în URL, pot avea un impact negativ asupra clasamentului căutării.
Alt Text — se referă la descrierea unei imagini care a fost folosită în mod tradițional pentru a transmite informații către utilizatorii cu dizabilități de vedere. Pe lângă descrierea unei imagini, textul alternativ poate include și cuvinte cheie țintă pentru a ajuta la îmbunătățirea clasamentului căutării.
Headings — ajută la distribuirea unei piese de conținut în secțiuni separate, funcționând în mod similar cu o schiță. De obicei, există șase niveluri de titluri în conținutul HTML, începând cu „H1”.
4. Arhitectura
Arhitectura unui site web sau a unei pagini este un alt aspect important al SEO on-page. Deși un utilizator final nu vizitează de obicei o pagină pentru a-i examina arhitectura, aceste elemente din spate pot avea un impact semnificativ asupra optimizării SEO.
Site Map — motoarele de căutare folosesc procese automate pentru a indexa conținutul digital și pentru a determina clasamentele adecvate. Crearea unei hărți organizate a tuturor paginilor de pe un anumit site poate ajuta eforturile de accesare cu crawlere și, de asemenea, poate îmbunătăți marketingul pentru motoarele de căutare.
Loading Speed — paginile care se încarcă rapid tind să urce mai sus în clasamentul motoarelor de căutare. Motoarele de căutare devalorizează paginile cu încărcare lentă în consecință.
Mobile Friendly — odată cu dezvoltarea tehnologiei mobile, o parte din ce în ce mai mare a activității de căutare are loc pe telefoane și dispozitive similare. În mod corespunzător, motoarele de căutare majore vor penaliza site-urile web sau paginile care nu sunt optimizate pentru o experiență mobilă simplificată.
Website Security — motoarele de căutare se feresc să trimită traficul către site-uri web nesecurizate sau nesigure. Aceste destinații prezintă un risc inerent pentru utilizatorul final, ceea ce are ca rezultat, de obicei, clasamente în căutarea retrogradate. Prin securizarea site-ului lor web cu certificate HTTPS și SSL, o organizație poate câștiga credibilitate din punct de vedere al clasamentelor de căutare.
Care sunt elementele SEO off-page?
La un nivel mai larg, SEO off-page se referă la reputația și popularitatea site-urilor web și a paginilor web. De exemplu, referințele externe la un site sau o pagină – adesea denumite „backlink” – sunt vitale pentru a maximiza impactul marketingului SEO. Câteva aspecte importante ale SEO pe pagină includ (1) Link-uri, (2) Autoritate, (3) Geografie și (4) Social.
1. Links
Legăturile externe către conținutul digital al unei organizații sunt un aspect extrem de valoros al marketingului pentru motoarele de căutare. Legăturile interne de la o pagină a unui site web la alta sunt de asemenea importante, deoarece demonstrează un nivel de organizare și coeziune față de principalele motoare de căutare.
Calitatea unui link este adesea mai importantă decât cantitatea totală de link-uri către un anumit site sau pagină. Link-urile de cea mai înaltă calitate către conținut digital provin din destinații de renume în altă parte online. Aceste site-uri web care leagă au un grad ridicat de autoritate, ceea ce demonstrează un anumit nivel de credibilitate și utilitate.
2. Authority
Autoritatea sau credibilitatea unui anumit site web sau a unei pagini web este un alt aspect vital al SEO off-page. Privite printr-o lentilă macro, site-urile web de încredere și autorizate vor ocupa, în general, prima pagină de rezultate în motoarele de căutare. Pentru a construi autoritatea în timp, folosiți practici SEO transparente și construiți-vă o reputație credibilă online.
Domain Authority — implică o analiză a backlink-urilor, a domeniilor de nivel superior și a altor factori. Site-urile web cu o autoritate de domeniu mai mare tind să aibă performanțe mai bune în rezultatele căutării.
Domain Age — vârsta domeniului este un aspect important al autorității. Site-urile web care există de mult timp tind să se claseze mai sus decât site-urile noi. Atenție, clasamentele de căutare nu se îmbunătățesc doar pentru că un site web există de ceva vreme.
Page Authority — autorizarea paginii implică o analiză substanțial similară cu autoritatea domeniului, dar este efectuată doar pe o singură pagină. Paginile cu o autoritate ridicată tind să aibă performanțe mai bune în rezultatele căutării.
Bounce Rate — rata de respingere se referă la numărul de utilizatori care vizualizează o pagină de pe un site web înainte de a o părăsi. Site-urile web cu o rată de respingere ridicată sunt mai puțin autorizate și, prin urmare, pierd din anumite beneficii SEO.
3. Geography
Având în vedere prevalența în creștere a căutării pe dispozitive mobile, geografia are un rol important în clasarea rezultatelor căutării pentru un anumit utilizator. Mai precis, rezultatele căutării locale într-un anumit oraș sau cod poștal cresc rapid în popularitate. Motoarele de căutare au reacționat în tandem, concentrându-se pe rezultatele locale pentru multe tipuri de interogări.
Din punct de vedere național, motoarele de căutare tind să aibă site-uri web separate pentru fiecare țară. Acest lucru permite segmentarea site-urilor web și a paginilor web, vizate în mod special pentru utilizatorii dintr-o anumită țară. Chiar dacă două țări împărtășesc aceeași limbă – cum ar fi Statele Unite și Marea Britanie – utilizatorii doresc de obicei rezultate în propria națiune.
Din punct de vedere internațional, organizațiile globale stabilesc de obicei strategii SEO separate pentru fiecare țară în care își desfășoară activitatea, inclusiv orice traducere necesară. În acest fel, organizațiile internaționale pot utiliza o abordare direcționată în mai multe țări și rezultate de căutare, atrăgând clienți potențiali din întreaga lume.
4. Social
Stabilirea unei prezențe solide pe rețelele sociale poate ajuta, de asemenea, la stimularea eforturilor de marketing pentru motoarele de căutare. Mai precis, motoarele de căutare analizează modul în care utilizatorii partajează conținutul unei organizații din punctul de vedere al:
Calității — implică sentimentul sau opinia utilizatorului, inclusiv comentarii, răspunsuri și evaluări. În acest sens, valorile de calitate încearcă să distileze dacă utilizatorul care distribuie conținutul a făcut acest lucru într-o manieră pozitivă, negativă sau indiferentă.
Cantității — valoarea cantității acțiunilor sociale este mai simplă, măsurând pur și simplu numărul total de acțiuni. Deși o cantitate mare de acțiuni este, fără îndoială, un lucru bun, nu se traduce neapărat în conversii sau clienți.
Prin crearea de conținut de calitate superioară și postarea regulată, este posibil să se amplifice calitatea și cantitatea distribuirilor sociale.
Sursă: ama.org