Cu siguranță, există circumstanțe în care scrierea unui brief creativ complet ar putea să nu fie necesară, însă dacă ne referim la majoritatea cazurilor, pentru atingerea obiectivelor smart, o campanie de marketing reușită trebuie să cuprindă toți pașii unei campanii de marketing reușite.
Un brief creativ este mai mult o schiță care să cuprindă strategia unui proiect creativ. Conține detalii despre proiect, inclusiv scopul, obiectivele, cerințele, mesajele, datele demografice și alte informații cheie. Dezvoltat de obicei în faza de inițiere a proiectului, brieful ajută echipa creativă să înțeleagă mai bine cerințele care pot fi, ulterior, prezentate clienților cheie, într-o metodă sistematică și complexă.
Deși nu toate briefurile creative sunt funcționează după aceeași regulă, prezintă același aspect de bază. Și, având în vedere că unele proiecte necesită o planificare mai detaliată decât altele, veți pierde mult timp și resurse importante dacă încercați să utilizați același șablon standard pentru toți clienții. Briefuri creative eficiente se bazează pe o serie de întrebări puse corect. Dacă le puneți pe cele potrivite, atunci puteți face un brief creativ care vă va ușura munca. În esență, trebuie doar să clarificați cine, ce, unde, când și cum se va livra ideea, serviciul sau produsul.
Brieful nu trebuie văzut ca pe un document care facilitează o comunicare clară și amănunțită încă de la începutul procesului de proiectare. Un brief concis, clar și explicativ poate preveni schimbările de ultimă oră, neînțelegerile și obiectivele conflictuale. Nu uitați că toate acestea costă timp și bani valoroși. Procesul de informare este atât despre anticiparea obstacolelor cât și despre înțelegerea și alinierea obiectivelor. Mai bine să obțineți clarificări în timpul fazei de planificare decât atunci când vă aflați în mijlocul verificării.
Sursă: workfront.com