Optimizarea social media (SMO) este un set de măsuri care vizează optimizarea unui site web pentru utilizatorii rețelelor sociale. Ca strategie de marketing digital, optimizarea rețelelor sociale poate fi utilizată pentru a crește gradul de conștientizare a noilor produse și servicii, pentru a intra în legătură cu clienții și pentru a atenua potențialele știri dăunătoare.
Deși optimizarea rețelelor sociale și optimizarea motoarelor de căutare au obiective similare – de a genera trafic web și de a crește gradul de conștientizare pentru site-ul web al unei companii – prin aplicarea strategiilor SEO, marketerii cresc vizibilitatea unui site web sau a unei pagini web, în special Google.
Strategiile de optimizare social media (SMO) au început să prindă contur odată cu nevoia business-urilor de a se evidenția în mediul online. În ciuda beneficiilor oferite de optimizarea SEO, marketerii apelează cu încredere la optimizarea SMO, în unele cazuri, înlocuindu-o ca modalitate cea mai eficientă de a consolida un brand, de a genera clienți potențiali, de a crește vizibilitatea unei companii în spațiul online și de a se conecta la un public.
Diverse platforme de social media pot fi folosite pentru marketing digital, inclusiv Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, Pinterest și TikTok. Optimizarea rețelelor sociale direcționează adesea publicul de pe aceste platforme de social media către site-ul web al companiei, unde pot fi furnizate mai multe informații.
De exemplu, o campanie de creștere a gradului de conștientizare cu privire la un automobil nou pe rețelele sociale poate direcționa vizitatorul către o pagină web a companiei care oferă informații despre locația dealerilor locale și despre cum să programați un test drive.
Strategii pentru optimizarea rețelelor sociale
Companiile care utilizează mai multe platforme de social media pot folosi instrumente bazate pe internet concepute pentru a îmbunătăți organizarea și livrarea conținutului lor. Aceste instrumente permit unui angajat însărcinat cu crearea de conținut pe rețelele sociale să programeze postări pe mai multe platforme în același timp, precum să și răspundă la reacțiile publicului, inclusiv comentarii sau mesaje. Loomly, Agorapulse, PromoRepublic, Hootsuite, Buffer și Sprout Social sunt doar o parte dintre instrumentele cele mai populare instrumente de gestionare a rețelelor sociale.
Platformele de social media permit utilizatorilor să partajeze conținut pe internet aproape instantaneu. Din acest motiv, multe companii încearcă să creeze conținut pe care utilizatorii îl vor transmite prietenilor și conexiunilor lor. Această strategie, numită marketing viral, încearcă să obțină o acoperire mai largă prin atragerea utilizatorilor implicați ai platformelor de social media să partajeze conținut, mai degrabă decât să se bazeze pe utilizatori pentru a găsi conținutul pe cont propriu.
Exemplu de optimizare a rețelelor sociale
Mesajele de pe platformele de social media pot fi adaptate astfel încât să aibă un impact mai mare asupra anumitor grupuri de indivizi. Agenții de marketing care folosesc rețelele sociale își pot personaliza conținutul pe baza profilurilor demografice și geografice. De exemplu, un producător de băuturi răcoritoare poate posta un mesaj despre cât de rece și răcoritoare este o băutură pentru utilizatorii de internet situați într-o zonă cu climat cald. Pentru publicul situat într-un climat rece, mesajul ar putea evoca senzația de zile calde și de vară.
Sursă: investopedia.com