Marketingul afiliat constă în promovarea altor produse, unde pentru fiecare vânzare se percepe un comision. Este considerat una dintre cele mai populare metode prin care comercianții pot vinde și promova produse pe internet. Și, cu toate că în regiunea noastră această practică este încă în fază incipientă, la nivel global, aduce venituri de milioane de dolari anual.
Marketingul afiliat poate aduce recompense mari pentru compania de publicitate și pentru agentul de marketing afiliat. Compania beneficiază de publicitate la costuri reduse și de eforturile creative de marketing ale afiliaților săi, în timp ce afiliatul beneficiază de obținerea de venituri și stimulente suplimentare. Rentabilitatea investiției pentru marketingul afiliat este mare, deoarece compania plătește doar pentru traficul convertit în vânzări. Costul de publicitate, dacă este cazul, este suportat de afiliat.
Compania de publicitate stabilește termenii unui program de marketing afiliat. La început, companiile plăteau costul pe click (trafic) sau costul de afișare pr bannere publicitare. Pe măsură ce tehnologia a evoluat, accentul s-a îndreptat către comisioane pe vânzări reale sau clienți potențiali calificați. Primele programe de marketing afiliat erau vulnerabile la fraudă, deoarece click-urile puteau fi generate de software, la fel ca și impresiile.
Acum, majoritatea programelor de afiliere au termeni și condiții stricte cu privire la modul de a genera potențiali clienți. Există, de asemenea, anumite metode interzise, cum ar fi instalarea de adware sau spyware care redirecționează toate interogările de căutare pentru un produs către pagina unui afiliat. Unele programe de marketing afiliat merg până la a stabili modul în care un produs sau serviciu trebuie să fie discutat în conținut înainte ca un link de afiliat să poată fi validat.
Așadar, un program eficient de marketing afiliat necesită o oarecare strategie. Termenii și condițiile trebuie precizate în mod clar, mai ales dacă contractul se bazează mai degrabă pe trafic decât pe vânzări. Chiar dacă termenii și condițiile sunt clare, un program de marketing afiliat necesită ca cineva să monitorizeze afiliații și să aplice regulile.
Sursă: investopedia.com