Marketingul verbal apare atunci când interesul consumatorului pentru produsul sau serviciul unei companii se reflectă în dialogurile lor zilnice. În esență, este publicitate gratuită declanșată de experiențele clienților. Această tehnică de marketing poate fi, de asemenea, încurajată prin diferite activități de publicitate organizate de companii.
Pe scurt, este o strategie care se bazează pe experiențele clienților cu anumite mărci și pe recomandările făcute familiei sau prietenilor. Este o formă de publicitate gratuită declanșată de impresiile, sentimentele și gândurile cumpărătorilor.
Înțelegerea marketingului Word-of-Mouth
Astăzi, fiecare brand se străduiește să fie vizibil pe rețelele sociale și să se claseze mai sus pe Google. Cu toate acestea, promovarea organică este mai importantă. Dacă unui brand îi pasă de clienții săi și creează un produs grozav, consumatorii săi îl pot promova. Își pot împărtăși cu ușurință experiența pozitivă și pot aduce noi cumpărători. Astfel de companii nu vor avea nevoie de prea multe tehnici de marketing care nu aduc întotdeauna rezultate tangibile.
Nielsen informează că 83% dintre clienții care au participat la sondajul său au încredere în companiile recomandate de familia și prietenii lor. Experiențele altor persoane cu o anumită marcă devin adesea surse de informații pentru mulți consumatori, deoarece sunt mai identificabile și mai demne de încredere. În acest fel, mărcile pot ajunge la noi consumatori și pot genera conversii. Un produs calitativ, alături de o experiență pozitivă cu un brand poate ajuta la atragerea mai multor clienți fideli. Acest lucru, la rândul său, permite companiilor să obțină un profit prea mare.
Beneficiile marketingului Word-of-Mouth
O marcă nu are neapărat nevoie de anunțuri pre-roll, optimizare a site-ului, publicitate plătită și alte instrumente de marketing pentru a atrage noi clienți. Consumatorii mulțumiți de un produs pot populariza cu ușurință o companie și o pot ajuta să obțină mai mult profit.
În primul rând, strategia nu necesită întotdeauna costuri suplimentare și vă ajută să ajungeți la noi clienți care vor deveni loiali companiei. În al doilea rând, recomandările prietenilor și familiei stimulează întotdeauna interesul și încrederea într-un anumit brand. Companiile care aplică promovarea Word-of-Mouth obțin conversii crescute, vânzări mai mari și o acoperire mai largă.
Toți acești factori creează un mare stimulent pentru profituri mai mari. Cu cât oamenii învață mai multe despre marcă și produse, fie din postările prietenilor sau din recomandările directe, cu atât sentimentul de conștientizare va fi mai mare, iar procesul de achiziționare și implicare afectivă cresc la un alt nivel. Cunoscând avantajele, să trecem la următoarea secțiune pentru a afla cum să valorificați acest tip de marketing.
Luați în considerare marketingul de influență
Influencerii vă pot ajuta să promovați produsul, să ajungeți la un public mai mare și să încurajați adepții lor să cumpere. Acest tip de marketing este o alegere perfectă deoarece statisticile spun că 49% dintre clienți au încredere în recomandările influencerilor. În zilele noastre, acest tip de marketing este unul dintre cele mai eficiente datorită nivelului de încredere pe care liderii de opinie l-au acumulat cu urmăritorii lor.
Creați hashtaguri
Actualizările rețelelor sociale încurajează mărcile să se bazeze nu numai pe hashtag-uri populare, ci să și exploreze tendințele emergente ale acestui instrument modern de marketing. Hashtagurile permit companiei să facă produsul vizibil și să îmbunătățească recunoașterea mărcii și implicarea clienților. Unele mărci chiar modifică strategia de hashtag pentru a-și crește acoperirea. Puteți folosi hashtaguri de comunitate, de marcă, de campanie și de eveniment pentru a ajunge la un public cât mai larg și pentru a ține evidența clienților care vă etichetează marca și care o promovează organic.
Obțineți recenzii
Acum, când toți clienții au conturi de social media și acces la internet, nu este dificil să găsești informațiile necesare despre o marcă sau despre produsul său atunci când vrei să achiziționezi un produs. Recenziile reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte de care consumatorii chiar țin cont. Sunt dovada socială a calității unui brand. Recenziile bune sunt utile, deoarece cresc conversiile și fac ca brandul să arate demn de încredere.
Începând cu 2020, nouă din zece clienți citesc recenzii înainte de a cumpăra ceva. Astfel, un brand ar trebui să aibă o bună reputație și clienți mulțumiți. Prin urmare, lăsați clienții să fie influențați de recenzii bune, nu de cele rele. Luați în considerare adăugarea de recenzii pe paginile de destinație ale caracteristicilor produselor sau sub cardurile de produse pentru a vă asigura că vizitatorii vor fi informați.
Oferă gratuități
Oamenilor le place să obțină lucruri gratis sau la reduceri, iar mărcile oferă adesea astfel de oportunități Acesta este modul prin care companiile încearcă să atragă și să angajeze noi clienți care probabil folosesc deja produsele sau serviciile altor mărci. Freebiturile de succes pot aduce vânzări repetate și loialitatea clienților companiei. De exemplu, Sephora oferă clienților să aleagă un cadou pentru zilele lor de naștere.
Oferiți cadouri și organizați concursuri
Dimensiunea mărcii nu este esențială atunci când vine vorba de cadouri care pot aduce o anumită expunere companiei. Lansarea unui giveaway nu numai că vă va permite să ajungeți la publicul țintă, ci și să vă creșteți baza de clienți. Aceștia vor împărtăși informațiile despre giveaway-ul tău prietenilor și familiei și îi vor încuraja să participe. Acest lucru, la rândul său, va permite urmăritorilor tăi să-și arate activitatea și să răspândească informații despre marca ta.
Sursă: sendpulse.com