Specialiștii de la Smartbrief au efectuat un sondaj ce a cuprins 1.200 de utilizatori de smartphone din SUA. Au ales jucătorii de pe dispozitive mobile ca focus grup pentru că aceștia reprezintă majoritatea de 78% a populației. Participanții au susținut că au văzut reclame în timp ce se jucau, devenind pentru specialiști clienții țintă pentru studiu.
Reclamele mobile mai au un drum de parcurs atunci când vine vorba de experiențe neplăcute. Potrivit rezultatelor sondajului, doar 34% dintre jucătorii de pe dispozitive mobile consideră că reclamele sunt mai puțin deranjante în aplicații decât pe site-uri web. Celelalte două treimi spun că reclamele web sunt mai puțin perturbatoare.
Interesant este faptul că majoritatea jucătorilor de pe dispozitive mobile (64%) consideră că reclamele sunt mai relevante pe site-uri web decât pe aplicații, poate datorită modului în care targetarea s-a dezvoltat la un alt nivel pe ecranele mai mari. Cu toate acestea, deprecierea cookie-urilor poate avea un impact semnificativ asupra relevanței țintirii în browserele web.
Studiul a arătat că 4 din 10 jucători de pe mobil se simt încrezători în securitatea plăților și disponibilitatea reducerilor. Majoritatea utilizatorilor consideră că există o mulțime de reduceri disponibile pe web, în timp ce o mare parte (40%) dintre respondenți au spus că adesea există mai multe cupoane și reduceri în aplicații.
Între timp, puțin sub 40% dintre respondenți au spus că sunt mai încrezători în partajarea detaliilor de plată pe aplicații, mai degrabă decât pe site-uri web. Site-urile web încă sunt câștigătoare la acest capitol, dar cifrele în favoarea aplicațiilor devin tot mai semnificative, ceea ce arată că tendințele de schimbă. În 2015, într-un studiu separat, 41% dintre utilizatorii de telefonie mobilă s-au declarat nemulțumiți de stocarea informațiilor de plată și de livrare în aplicații de pe telefoanele lor.
Achiziționarea în aplicație este foarte convenabilă și mult mai rapidă decât pe site-urile web. Aproximativ 44% dintre respondenți au spus că le este mai convenabil să achiziționeze dintr-o aplicație decât pe un site web. Majoritatea (50,2%) dintre respondenți au spus că este mai rapid să achiziționați dintr-o aplicație.
Peste 60% dintre consumatori au încercat un nou comportament de cumpărături anul trecut, dintre care o treime au experimentat cu o altă marcă de produs. Aplicațiile sunt încă în urmă față de site-uri web ca modalitate preferată de a vedea reclame, de a obține cupoane și de a face acele achiziții finale – dar sunt de câștig, mai ales pe măsură ce tehnologia continuă să evolueze, oferind experiențe publicitare mai relevante, contextuale și căi de cumpărături fără întreruperi.
Mărcile trebuie să țină cont de faptul că aplicațiile mobile nu reprezintă doar locul în care consumatorii petrec mult timp în fiecare zi, ci și mediile digitale în care pot lua decizii rapide și informative, trecând de la conștientizare la conversie în câteva secunde.
Sursă: corp.smartbrief.com