Cum să găsești influencerii potriviți pentru următoarea campanie socială?

În ciuda popularității crescute din ultimii ani, marketingul de influență nu poate fi considerat un concept relativ nou. Celebrități, oameni din lumea socială, politicieni, membri ai familiei regale și multe alte personalități au susținut dintotdeauna mărci, atât în calitate profesională, cât și din propria inițiativă. 

Endorserii sunt mai mult decât niște persoane publice. Influența pe care o pot avea alții asupra deciziilor noastre de cumpărare este puternică, reprezentând unul dintre principalele motive pentru care marketingul de influență funcționează atât de bine. Au trecut, însă, vremurile în care doar celebritățile de top erau folosite pentru a promova produse și servicii. Acest nou val de personalități cunoscute sub conceptul de „influenceri” sunt de fapt niște oameni talentați care își construiesc „prezența” pe platformele de social media. 

Imaginați-vă că sunteți un brand de produse alimentare franceze care lansează o nouă linie de deserturi complet vegane în supermarketurile din Paris. În efortul de a vă ajuta să vă promovați noile produse pe rețelele sociale, doriți să recrutați influenceri pe Instagram din Paris care lucrează în sectorul vegan. Ați căutat și ați restrâns lista, asigurându-vă că toate opțiunile rămase se pliază pe cerințele tale. Ai rămas cu trei profiluri și trebuie să alegi unul. Ce faci în continuare? 

Influencer 1 – 15.000 de urmăritori

Influencer 2 – 100.000 de urmăritori

Influencer 3 –  1.000.000 de urmăritori

Deci, ce ați ales și de ce? Ați ales opțiunea C, crezând că veți obține acoperire maximă și, prin urmare, rentabilitatea investiției maximă posibilă? Nu există un răspuns corect, deoarece fără să știi mai multe despre acești trei influenceri, nu poți lua o decizie bine informată despre care ar fi cea mai potrivită pentru campania brandului tău. 

Înainte de a putea alege unul, trebuie să găsești mai multe variante, astfel încât să ai opțiunea de a selecta varianta cea mai bună pentru profilul companiei tale. Există câteva modalități de a găsi influenceri, în funcție de bugetul și timpul pe care îl poți dedica procesului. 

Argumentul pentru micro influenceri 

Consumul de mărci s-a schimbat, iar publicul se așteaptă acum la mai multe experiențe de la companiile cu care se asociază. De atunci, acest lucru a fost accentuat de pandemia de coronavirus și, deoarece am fost forțați să ne trăim viața online, am devenit și mai dependenți de cumpărături și de a trăi aproape exclusiv digital. Acest lucru are, de asemenea, un impact asupra modului în care comunicăm, prezența digitală fiind acum o prioritate absolută pentru succes. 

Pe lângă subiectul creșterii angajamentului digital, care este o conversație în sine, concurăm și acum pe o piață mult mai zgomotoasă, cu nevoia de a ieși în evidență mai mult decât oricând. Acesta este motivul pentru care influencerii pot fi atât de necesari, deoarece au deja o audiență pe care o poți accesa imediat. Când vine vorba de micro-influenceri, se dovedește că aceste audiențe sunt mai implicate și, prin urmare, este mai probabil ca marca implicată să fie văzută. 

De asemenea, micro influencerii tind să prezinte doar produse și mărci care rezonează exclusiv cu publicul lor, fiind mândri de faptul că au această gamă exclusivă de adepți care vin la ei pentru sugestii și inspirație. Acest lucru se leagă și de subiectul luării în considerare a valorilor. Toți influencerii sunt oameni în sine, ceea ce înseamnă că toți au propriile valori și convingeri. Cu toate acestea, pe măsură ce influențele cresc în popularitate, se știe că aceste valori devin ușor neclare. 

Cu toții am văzut postările celebrităților fiind contractate pentru a promova pastă de dinți pentru albire sau ceaiurile de detoxifiere, doar pentru a șterge postările câteva săptămâni mai târziu, lucru care a stârnit discuții despre cât de legitimi sunt de fapt aceștia. La fel ca în cazul multor creatori de conținut, micro influencerii își cunosc publicul mai bine decât oricine. Ei știu conținutul pe care doresc să-l vadă și conversațiile pe care doresc să le aibă, ceea ce contribuie la rate mari de implicare. 

Când vine vorba de a alege între un influencer cu 10.000 de urmăritori sau cineva cu 1 milion de urmăritori, cantitatea nu este neapărat sinonimă cu calitate. Nefiind nevoie de același nivel de cheltuială ca și o celebritate din lista A, factorii de influență macro pot avea o rată de implicare mai mică decât omologii lor micro, dar asta nu înseamnă că nu merită investiția. Influencerii macro sunt adesea experți în sectorul ales și pot fi considerați în mod regulat un nume cunoscut. 

Aveți încredere în date și statistici 

Datele ne oferă o bază solidă în legătură cu motivul pentru care ar trebui să implementăm anumite activități în detrimentul altora. În cazul marketingului de influență, înțelegerea datelor cruciale despre implicare și impresii poate fi extrem de importantă pentru succesul unei campanii generale. 

Există mai multe modalități de a analiza modul în care conținutul postat de la un influencer ar putea performa, de la solicitarea pachetelor media individuale care descriu datele privind acoperirea și implicarea, până la analizarea traficului pe site sau urmărirea achizițiilor odată ce un influencer a postat conținut ca parte a activității campaniei. Pe scurt, datele sunt cele mai bune „prietene” atunci când vine vorba de crearea unei campanii de succes de marketing influencer și ar trebui să fie încorporate încă din faza inițială de planificare. 

Rețelele de socializare 

Dacă nu aveți bugetul necesar pentru instrumente suplimentare sau forță de muncă care să vă ajute să găsiți influenceri, puteți găsi direct pe rețelele de socializare. Începeți prin a căuta influenceri care și-au exprimat deja interesul pentru brandul tău. Dacă aceștia cunosc deja produsele sau serviciile oferite, vor fi mai receptivi la potențiale colaborări. 

Căutați influenceri:

  • care urmăresc deja contul de socializare al mărcii 
  • care au apreciat, distribuit sau comentat postările 
  • care a menționat marca sau a folosit hashtag-urile în conținutul lor
  • care folosește hashtag-uri legate de sectorul sau nișa de piață în care brandul activează

Cunoașterea platformelor 

Canalele rețelelor sociale se schimbă rapid, de la introducerea de noi algoritmi la actualizarea funcțiilor care oferă o experiență mai bună pentru utilizatori. Natura ritmică a rețelelor sociale este cea care o menține interesantă. Trebuie să te familiarizezi cu platformele pe care intenționezi să lucrezi cu influencerii. Intreaba-te pe tine însuți: Cum folosește publicul meu acest canal? Ce fel de limbaj este folosit? Cum creează influencerul meu conținut pentru această platformă? Este într-adevăr aici locul în care majoritatea publicului meu consumă conținut? Ce tip de conținut ar trebui să promovăm? 

De asemenea, merită luat în considerare faptul că nu toți influencerii vor avea o prezență puternică pe fiecare canal social doar pentru că un streamer Twitch are milioane de urmăritori pe profilul său. Nu înseamnă neapărat că au același angajament și pe Facebook. Asigurați-vă că sunteți conștient de modul în care influencerul operează în mod specific pe platforma vizată. 

Sursă: mention.com, influencermarketinghub.com

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>