Cum funcționează marketingul conversațional?

Specialiștii în domeniu se îndreaptă către un stil de marketing mai mult conversațional. Publicitatea pentru Super Bowl a atins un nivel record în 2020, chiar înainte de pandemie. În anul următor, multe mărci – inclusiv Budweiser, Hyundai și Coca-Cola – au renunțat la marele joc. Vânzările au scăzut pentru multe dintre mărci, producția de reclame a fost dificilă având în vedere restricțiile de a rămâne acasă, iar marketerii au destul de îngrijorați în legătură cu starea de spirit generală a consumatorilor. 

Astăzi, specialiștii în marketing au la dispoziție mai multe modalități de a ajunge la potențiali clienți, facilitând implicarea, conversația și făcând conexiunea mai semnificativă. Coca-Cola și-a dedicat o treime din bugetul media plătit pentru mediile digitale anul trecut, pe Adweek. Acest tip de marketing are sens, având în vedere numeroasele oportunități de a conversa cu publicul țintă online. 

Construirea unei conversații 

Pe rețelele sociale, mărcile vorbesc cu fanii și construiesc comunități în jurul postărilor lor. Prin intermediul site-ului web și al aplicației de mesagerie chatbot, aceștia atrag potențiali clienți și oferă recomandări de produse personalizate. În plus, rămân în contact permanent cu clienții existenți prin e-mail, oferind oferte și sfaturi despre cum să profite la maximum de achizițiile lor. 

„În 2020, conversațiile dintre cumpărători și vânzători s-au mutat aproape exclusiv online. Acum, ambele părți spun că nu există întoarcere”, conform raportului 2021 State of Conversational Marketing al Drift, în parteneriat cu Heinz Marketing. Potrivit raportului, 80% dintre profesioniștii intervievați au declarat că firma prezintă o soluție de marketing conversațional. 

Îmbunătățirile tehnologice conduc această tendință, deoarece a devenit posibilă configurarea interacțiunilor automate cu clienții care se bazează pe seturi de date informate despre preferințele lor pentru a oferi sugestii personalizate. Învățarea automată și dialogul în limbaj natural au parcurs un drum lung. „Aceste instrumente pot fi considerate ca un nou set de urechi pentru marketeri”, explică IBM. Hulu a apelat recent la Watson de la IBM pentru a purta conversații cu utilizatorii aplicației Weather.com și The Weather Channel despre obiceiurile lor de vizionare. După ce a aflat puțin despre preferințele lor, Watson a făcut recomandări de emisiuni care se potrivesc. Acest efort a fost alături de reclame digitale, ca parte a unei campanii mai ample pentru serviciul de streaming.

Călătoria clientului 

Specialiștii în marketing pot folosi marketingul conversațional în fiecare etapă a călătoriei clientului, inclusiv în eforturile de implicare și loialitate post-cumpărare. De exemplu, HelloFresh a implementat un chatbot pe nume Freddy pe Facebook Messenger pentru a oferi idei de rețete și mementouri de masă, precum și sfaturi suplimentare în preajma sărbătorilor, o perioadă stresantă pentru mulți bucătari. 

Compania l-a folosit pe Freddy în multe feluri și, în consecință, a redus timpul de răspuns al clienților de la 5 ore la 77 de minute. Soluțiile automate eliberează angajații pentru a aborda conversații mai complexe. Lucrând în tandem, ei pot implica publicul în moduri mai semnificative și oferă oportunități non-stop de a intra în legătură cu mărcile în condițiile lor. „Cheia este să ne amintim că marketingul conversațional ar trebui conceput în funcție de nevoile clientului, nu de nevoile afacerii”, notează Dharmesh Shah, co-fondatorul HubSpot. 

Odată cu popularitatea în creștere a aplicațiilor sociale și a divertismentului digital, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că specialiștii în marketing își îndreaptă atenția către modalități prin care tehnologia îi poate ajuta să se conecteze cu țintele lor în moduri mai conversaționale. Procedând astfel, ei îndeplinesc un obiectiv testat în timp în marketing: asigurarea faptului că mesajul potrivit ajunge la persoana potrivită la momentul potrivit. 

Sursă: corp.smartbrief.com

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>