Deși există multe modalități de a efectua cercetări de piață, majoritatea companiilor folosesc una sau mai multe dintre cele cinci metode de bază: sondaje, focus grupuri, interviuri personale, observație și teste de teren. În funcție de tipul de date de care aveți nevoie și de bugetul alocat, puteți determina tehnicile de cercetare pe care le puteți aborda.
1. Sondaje
Cu chestionare concise și simple, puteți analiza un grup țintă reprezentativ afacerii tale. Cu cât eșantionul este mai mare, cu atât rezultatele vor fi mai fiabile. Sondajele în persoană sunt interviuri unu-la-unu efectuate de obicei în locații cu trafic intens, cum ar fi centrele comerciale. Acestea vă permit să prezentați oamenilor mostre de produse, ambalaje sau publicitate și să adunați feedback-uri imediat.
Din cauza rezistenței consumatorilor la telemarketingul necruțător, convingerea oamenilor de a participa la sondaje telefonice a devenit din ce în ce mai dificilă. Sondajele telefonice oferă în general rate de răspuns de 50% până la 60%, în timp ce sondajele prin e-mail sunt o modalitate relativ ieftină de a ajunge la un public larg. Sunt mult mai ieftine decât sondajele personale și telefonice, dar generează doar rate de răspuns de 3% până la 15%. În ciuda rentabilității scăzute, sondajele prin e-mail rămân o alegere rentabilă pentru întreprinderile mici.
Sondajele online generează de obicei rate de răspuns imprevizibile și date nesigure, deoarece nu aveți control asupra grupului de respondenți. Dar un sondaj online este o modalitate simplă și ieftină de a colecta dovezi anecdotice și de a aduna opiniile și preferințele clienților.
2. Focus grupuri
În focus grupuri, un moderator folosește o serie de întrebări sau subiecte scrise pentru a conduce o discuție într-o anumită direcție. Aceste sesiuni au loc în locații neutre, de obicei în facilități cu echipament de înregistrare și o cameră de observare cu oglinzi unidirecționale. Un focus grup durează de obicei două ore și este nevoie de cel puțin trei grupuri pentru a obține rezultate echilibrate.
3. Interviuri personale
La fel ca focus grupurile, interviurile personale includ întrebări nestructurate, deschise și oferă mai multe date subiective decât sondajele. Rezultatele nu sunt de încredere statistic, ceea ce înseamnă că de obicei nu reprezintă un segment suficient de mare al populației. Cu toate acestea, focus grupurile și interviurile oferă informații valoroase asupra atitudinilor clienților și sunt modalități excelente de a descoperi probleme legate de dezvoltarea de noi produse sau servicii.
4. Observarea
Răspunsurile individuale la sondaje și focus grupuri sunt uneori în contradicție cu comportamentul real al oamenilor. Când observați consumatorii în acțiune, filmându-i în magazine, la serviciu sau acasă, puteți observa cum cumpără sau utilizează un produs. Acest lucru vă oferă o imagine mai precisă a obiceiurilor de utilizare și a modelelor de cumpărături ale clienților.
5. Teste pe teren
Plasarea unui produs nou în magazine selectate pentru a testa răspunsul clienților în condiții reale de vânzare vă poate ajuta să faceți modificări produsului, să ajustați prețurile sau să îmbunătățiți ambalajul. Proprietarii de afaceri mici ar trebui să încerce să stabilească relații cu proprietarii de magazine locale și cu site-urile Web care îi pot ajuta să-și testeze produsele.
Sursă: verizon.com