A venit din nou momentul să analizăm tendințele și oportunitățile digitale pentru noul an. Liderii Google din toată Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) oferă câteva previziuni pentru tendințele de marketing care vor modela 2022.
Identitatea este intersecțională
Pandemia a evidențiat ș intensificat inegalitățile structurale, motiv pentru care așteptările oamenilor ca mărcile să adopte o abordare mai nuanțată a diversității, echității și incluziunii cresc de la an la an. Pentru a fi cu adevărat reprezentativ, trebuie să înțelegeți numeroasele identități care contează pentru oamenii de pe piața vizată, adică să recunoaștem că identitățile oamenilor sunt intersecționale.
Fiecare persoană are propriile experiențe unice de discriminare și oprimare, astfel că trebuie să luăm în considerare tot ceea ce poate duce la marginalizarea oamenilor. Și acest lucru se poate suprapune: oamenii nu sunt definiți de o singură caracteristică. În 2022, începeți prin a cerceta ce înseamnă identitatea pe piață, apoi, încorporați aceste învățăminte în fiecare etapă a procesului creativ, inclusiv actualizarea limbajului și a designurilor pe care le utilizați.
Creați campanii reprezentative și accesibile. Și să știți că oamenii se schimbă și evoluează pe măsură ce apar noi experiențe, nevoi și interese. Diversitatea, echitatea și includerea în marketing sunt un proces continuu – nu există o linie de sosire.
Obținerea dreptului de confidențialitate contează
Oamenii fac mai mulți pași decât înainte pentru a-și proteja confidențialitatea online, 73% spunând că folosesc servicii online care promit o protecție ridicată a datelor, cum ar fi e-mailurile criptate și motoarele de căutare specializate. În același timp, suntem conștienți de faptul că datele sunt necesare pentru a oferi consumatorilor informații utile și reclame relevante.
Datele ajută la formarea unor mesaje semnificative și memorabile, care îmbunătățesc experiențele online, permițând în același timp agenților de marketing să ajungă la clienții potriviți și să le depășească așteptările.
În 2022, marketerii trebuie să se concentreze pe construirea unei strategii de protecție a datelor, adică regândirea metodelor de măsurare și de a ajunge la public, astfel încât oamenii să se simtă în siguranță și capabili să gestioneze datele pe care le partajează. Este nevoie de timp pentru a construi încrederea.
E.ON, unul dintre cei mai mari furnizori de electricitate și gaz din Europa, a făcut exact acest lucru cu instrumentele Google Analytics 4 și Global Site Tag, care i-au ajutat să obțină o imagine mai completă a audienței lor, păstrând în același timp confidențialitatea utilizatorilor.
Relevanța este la fel de importantă ca și acoperirea
Pentru a ieși în evidență în 2022, mărcile ar trebui să fie mai predispuse în a-și comunica valoarea și scopul autentic. Trebuie să creezi mesaje și experiențe care să fie fidele mărcii tale și relevante pentru oameni, reflectând nevoile acestora. Exprimând valoarea într-un mod autentic și consecvent, mărcile se pot conecta în mod semnificativ cu publicul și pot genera rezultate mai favorabile.
Sephora și Zara se numără printre companiile care înțeleg cel mai bine acest aspect. Propunerea lor de valoare este clară: clienții știu ce reprezintă aceste mărci și ce experiențe oferă cu produsele lor. În fiecare interacțiune cu consumatorii, aceștia au un punct de vedere și îl exprimă potențialilor cumpărători în toate punctele de contact. Deci, în 2022, concentrați-vă pe valoare și scop autentic.
“Shoppable” content
Lumea cumpărăturilor s-a schimbat. Vânzările globale de comerț electronic au crescut cu aproape 30% anul trecut și au apărut noi modalități de a face conținutul online mai „shoppable”, adică mai predispus către achiziție. Oamenii pot cumpăra acum produse direct din postările sociale sau în timp ce vizionează conținutul preferat pe YouTube.
Pentru campaniile de marketing de anul acesta, luați în considerare crearea de conținut bazat pe poveste. Puteți exprima identitatea mărcii, optimizând în același timp eficacitatea campaniei și a reclamelor – puteți fi un mare povestitor și un mare vânzător.
Sursă: thinkwithgoogle.com