Cu un marketing corect, puteți crește vânzările și puteți obține venituri considerabile. Cu toate acestea, trebuie să știți că nu este un proces simplu. Va trebui să urmați câțiva pași esențiali pentru a ajunge în postura în care să comercializați produse sau servicii. Puteți găsi o mulțime de sfaturi despre cum să fiți un marketer de succes în cărțile de specialitate sau pe site-urile web. Iată câteva dintre cele mai importante lucruri pe care fiecare specialist în marketing trebuie să le aibă în vedere.
Marketingul nu înseamnă doar vânzare
Marketingul implică o serie de activități care leagă produsul sau serviciul de cumpărătorii săi. Vânzarea face parte din marketing, deoarece implică interacțiunea unu-la-unu cu clientul, dar nu este în totalitate marketing. Înțelegând diferențele dintre un agent de marketing și un agent de vânzări, companiile pot, prin urmare, să planifice, să comercializeze și să vândă mai bine.
Companiile vând beneficii, nu produse și servicii
Toți agenții de marketing ar trebui să înțeleagă diferența dintre vânzarea unui produs și vânzarea unui beneficiu. Este adevărat că produsele și serviciile vor satisface nevoia unui client atunci când sunt achiziționate, utilizate sau consumate, însă aceștia cumpără beneficii, nu produse. De exemplu, când un client are dureri de cap, cumpără medicamente pentru a înlătura durerea. Acest fapt este esențial atunci când vine vorba de înțelegerea dorințelor și nevoilor clienților.
Acordați importanță celor 7P și 4C
Cei 7 P reprezintă un set de tactici de marketing recunoscute, pe care le puteți folosi în orice combinație pentru a satisface clienții de pe piața țintă. Combinarea acestora este cunoscută ca utilizarea unui „mix tactic de marketing”.
- Produs
- Plasarea
- Preț
- Promovare
- Spațiul fizic
- Oameni
- Proces
Trebuie să puneți accent pe aceste elemente, însă rețineți că mai sunt 4 factori de luat în considerare. Trecerea de la produs la client are loc în principal din cauza celor 4C:
- Client
- Cost
- Comunicare
- Comoditate
Comunicați mesajul potrivit consumatorului potrivit. Asigurați-vă că modalitatea nu este doar convenabilă, ci și rentabilă.
Clienții țintă
Pentru a maximiza vânzările și profitul, firmele ar trebui să vizeze clienții potriviți. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a determina care segmente sunt cele mai susceptibile de a utiliza produsul. Specialiștii în marketing ar trebui să potrivească produsele cu caracteristicile demografice precum vârsta, venitul și educația. De exemplu, cea mai bună țintă pentru produsele premium sunt clienții care au venituri mari.
Branding și publicitate
Branding-ul este una dintre cele mai critice părți ale marketingului deoarece transmite subtil asigurarea încrederii și calității. De asemenea, vă poate ajuta produsul să obțină profituri durabile. Este important să urmăriți spoturile publicitare și efectele acestora, deoarece puteți face o selecție a reclamelor care au atras cel mai mare număr de vânzări.
Sursă: pestleanalysis.com