Fie că este vorba despre un mesaj sincer, un scenariu amuzant sau un branding inteligent și simplu, iată câteva campanii publicitare care au făcut istorie în marketing.
1. Nike: Just do it!
Campanie publicitară: tipărit, televiziune, internet
Știați că, pe vremuri, Nike se adresa aproape exclusiv alergătorilor de maraton? Apoi, a apărut nebunia cu fitness, iar cei din departamentul de marketing al companiei au știut că trebuie să profite pentru a-și depăși principalul concurent, Reebok. La acea vreme, Reebok vindea mai mulți pantofi decât Nike. Și astfel, la sfârșitul anilor 1980, Nike a creat campania „Just Do It”.
A fost o adevărată lovitură.
În 1988, vânzările Nike erau de 800 de milioane de dolari. Zece ani mai târziu, producția a depășit 9,2 miliarde de dolari. „Just Do It” a fost un mesaj scurt și atrăgător, însă cu un impact semnificativ asupra oamenilor care practicau sport. Nu vrei să alergi cinci mile? – Just do it. Nu vrei să urci patru etaje de scări? – Just do it.. Este un slogan la care ne putem raporta cu toții și scoate în evidență impulsul de a ne propulsa dincolo de limitele noastre.
2. Coke: Share a Coke
Campanie publicitară: tipărire
Marile branduri sunt adesea presate să facă ceva inovator pentru a-și menține publicul țintă. Campania „Share a Coke” a început în Australia în 2011, când Coca-Cola a personalizat fiecare sticlă cu cele mai populare 150 de nume din țară. De atunci, SUA au urmat exemplul, imprimând prenumele pe partea din față a sticlelor sale cu fontul marca Coca-Cola.
Consumatorii puteau comanda sticle personalizate chiar de pe site-ul Coke. A fost o poveste de ultimă oră în industria de marketing și publicitate. Mulți consumatori au fost convinși, în timp ce alții au fost derutați.
3. Absolut Vodka: The Absolut Bottle
Campanie publicitară: tipărire
În ciuda faptului că nu are o formă distinctă, recipientul a devenit cea mai recunoscută sticlă din lume. Campania, care a prezentat reclame tipărite cu sticle „în sălbăticie”, a avut atât de mult succes încât nu s-a oprit din difuzare timp de 25 de ani. Este cea mai lungă campanie publicitară neîntreruptă vreodată și cuprinde peste 1.500 de anunțuri separate.
Când a început campania, Absolut deținea 2,5% din piața băuturilor spirtoase. La sfârșitul anilor 2000, producătorul importa 4,5 milioane de cutii pe an, adică jumătate din toată vodka importată în S.U.A. Compania a creat de-a lungul timpului peste 1.500 de reclame pentru sticla de votka.
4. Always: #LikeaGirl (2015)
Campanie publicitară: Televiziune, Internet
Brandul Always a izbucnit cu această reclamă, nu pentru că a devenit virală după difuzarea în Super Bowl din 2015, ci pentru că a fost un mesaj revoluționar pe care sute de milioane de oameni l-au repetat mult timp după încheierea campaniei. Always a început ca o reclamă care explică stigmatul din spatele jocului de sport „ca o fată”.
Până la sfârșitul reclamei, mesajul devine clar și inspirator: fetele sunt la fel de apte și capabile ca și băieții, în special în timpul pubertății, o etapă a vieții care este extrem de importantă pentru Always și produsele sale pentru femei. Mesajul este acum o inițiativă holistică Always.
Sursă: blog.hubspot.com