Putere și confidențialitate: cum îmbină această firmă energetică europeană protecția datelor și performanța?

Marketingul digital se află într-o perioadă de cumpănă. Consumatorii cer mai multă confidențialitate online, iar browserul Google Chrome răspunde cu planuri de a elimina suportul pentru cookie-urile terță parte. În această lume nouă, metodele consacrate pentru măsurarea și atingerea publicului țintă încep să funcționeze diferit, iar aceste schimbări duc la o serie de întrebări în rândul marketerilor: 

  • Cum pot continua să ajung la publicul meu țintă? 
  • Cum îmi pot direcționa și optimiza campaniile? 
  • Cum pot contracara pierderea de date prin bannere de consimțământ? 
  • Cum îmi pregătesc compania pentru următorul pas în protecția datelor? 

Mai puțin de 40% dintre companiile de la nivel internațional spun că au găsit o soluție, potrivit unui sondaj recent DMEXCO. În Germania, doar 17% dintre agenții de publicitate spun că sunt pregătiți să întâmpine noi provocări, în timp ce altele încă cercetează opțiunile. În mijlocul tuturor acestor lucruri, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii energetice din Europa se remarcă prin adoptarea unei abordări diferite: E.ON a abordat problema protecției datelor într-un stadiu incipient și a obținut un avantaj competitiv clar ca rezultat. 

Protecția datelor ca obiectiv strategic 

De câțiva ani încoace, E.ON a depus mari eforturi în a deveni un furnizor de servicii orientat către clienți și digitalizare, concentrându-se pe abordarea directă a problemei protecției datelor. La scurt timp după introducerea bannerelor cookie în 2018, echipa de date E.ON a descoperit că nu toți vizitatorii site-ului au fost de acord cu utilizarea cookie-urilor. Acest lucru a redus posibilitățile de măsurare a angajamentului și a performanței. De asemenea, a creat noi provocări pentru a ajunge la anumite audiențe. 

Este esențial ca toate echipele să fie implicate în implementarea strategiei 

E.ON a început să dezvolte soluții cu o echipă interfuncțională. Echipa a inclus experți în protecția datelor, dezvoltare, design, marketing și vânzări digitale. De asemenea, partenerii externi au jucat roluri importante, agenția Trakken oferind un sprijin semnificativ pentru planificare și execuție. 

„Este esențial ca toate echipele implicate să fie la bord în timpul fazei de strategie”, a spus Eickhoff. „Discuțiile timpurii cu echipa de dezvoltare sunt deosebit de importante. Ei sunt cei care implementează conceptul tehnic în cele din urmă”. Echipele de marketing și vânzări ar trebui să fie și ele integrate încă de la început. Specialiștii au remarcat că echipele au ținut întâlniri regulate pentru a lua decizii comune cu privire la problemele de confidențialitate. Ca parte a acestei configurații, echipa interfuncțională a dezvoltat o nouă strategie cu mai multe soluții: global site tag, server-side tagging, consent mode, google Analytics 4 și conversii îmbunătățite. 

Date mai bune, decizii mai bune

Echipa E.ON a lansat cu succes prima fază a cerințelor sale de protecție a datelor, urmând să treacă în continuarea la etapa de implementare „Conversii îmbunătățite”. Angajamentul E.ON de a-și redefini procesele și structurile de colectare a datelor a compania ​​să îmbunătățească semnificativ calitatea datelor.

Sursă: thinkwithgoogle.com

Articolul precedent

Clasament YouTube Brand Content pentru România 2021

Marketing vs. Advertising

Articolul urmator
Articolul precedent

Clasament YouTube Brand Content pentru România 2021

Marketing vs. Advertising

Articolul urmator