Ca și în cazul marketingului, publicitatea a evoluat semnificativ în secolul XXI. Era digitală a deschis noi căi de publicitate de care să profite companiile, de la motoarele de căutare la rețelele sociale și site-uri web de toate formele și dimensiunile.
În această nouă realitate, companiile pot atinge obiectivele de publicitate și pot ajunge la clienți potențiali aproape oriunde, în special cu prevalența smartphone-urilor. În domeniul tehnicilor obișnuite de publicitate, multe companii prioritizează oricare dintre următoarele metode sau toate:
Publicitate tradițională – se referă la plasarea anunțurilor în media tradițională tipărită și difuzată. Exemplele comune de publicitate tradițională includ reclame în ziare, reclame TV și reclame radio.
Publicitate cu amănuntul – se referă la reclame și plasare în magazinele de vânzare cu amănuntul pentru a maximiza vânzările. Exemplele obișnuite de publicitate cu amănuntul includ plasarea produselor în magazine, anunțurile în coșurile de cumpărături și afișajele de produse prezentate.
Publicitate online – se referă la plasarea de anunțuri pe internet în mass-media și alte site-uri web. Exemplele comune de publicitate online includ reclame contextuale în motoarele de căutare, bannere pe site-uri web, videoclipuri promoționale și conținut sponsorizat.
Publicitate pe mobil – se referă la plasarea anunțurilor pe telefoane mobile și smartphone-uri. Exemplele obișnuite de publicitate pe mobil includ dialere automate, bannere pentru a descărca aplicații și anunțuri clic pentru apelare.
Publicitate outdoor – se referă la plasarea anunțurilor pe structuri exterioare, în general în zone cu trafic intens, pentru a atrage cea mai mare atenție. Exemplele comune de publicitate exterioară includ panouri publicitare, bannere pe exteriorul clădirilor și vehicule de marcă.
Publicitate Pay Per Click (PPC) – Acest termen se referă la plasarea de anunțuri online concepută pentru a genera trafic către site-ul web al unei companii. Companiile obțin date extinse despre clienți din aceste anunțuri, plătind doar atunci când utilizatorii dau click pe link.
Sursă: ama.org