Studii recente au arătat că 77% dintre angajați folosesc rețelele sociale în timpul programului de muncă. Rezultatele au explorat ceea ce îi face pe oameni să fie mai mult sau mai puțin predispuși la absorbția nesfârșită de conținut din social media. Specialiștii au identificat trei factori cheie: cât de mult conținut ai vizionat deja, similitudinea cu postările pe care le-ai vizionat și modul în care ai făcut-o. Pe baza acestor constatări, ei sugerează că, dacă ești îngrijorat că vei cădea într-un abis nesfârșit al rețelelor sociale, ar trebui să iei măsuri pentru a reduce asemănarea, repetitivitatea și legătura dintre conținuturile consumator.
Cu toții ne dorim să folosim timpul în mod eficient și productiv, mai ales la locul de muncă. Pentru a înțelege mai bine de ce oamenii cad în astfel de abisuri nesfârșite de conținut și cum pot să iasă și să se întoarcă la muncă, specialiștii au efectuat o serie de studii cu un total de 6.445 de studenți și adulți din SUA. În prima parte a cercetării, autorii au încercat să afle dacă interesul pentru conținut crește sau scade în condițiile în care indivizii au vizionat deja mai multe materiale video. În teorie, ne așteptăm ca oamenii să obosească după un timp, reducând dorința de a consuma și mai mult conținut. În practică, vizionarea a cinci materiale video i-a făcut pe participanți mai dornici de consum cu 10%.
Nu este nimic greșit în a consuma conținut, indiferent că vorbim despre materiale cu pisici sau distribuirea câtorva meme-uri cu prietenii, atât timp cât nu devine o problema care să te împiedice să faci lucrurile pentru care ești responsabil. Dacă ești îngrijorat că o să ajungi să te confrunți cu această practică cunoscută sub numele de rabbit hole sau sau dacă ai căzut deja te chinui să ieși, încearcă să găsești modalități de a reduce asemănarea și repetitivitatea din conținutul pe care îl consumi. Poate fi dificil, dar nu este imposibil.
Sursă: hbr.org