Într-o lume digitalizată, supraîncărcată de conținut, în care patru milioane de videoclipuri sunt adăugate pe YouTube și 49.000 de fotografii sunt postate pe Instagram în fiecare minut al zilei, actul de a lua în considerare cu atenție conținutul conversației crește în importanță. Astăzi, consumatorii funcționează ca amplificatori ai mărcii, motiv pentru care brandurile ar trebui să investească activ în crearea de conținut „contagios”. Iată trei principii care nu ar trebui să lipsească din promovarea unui brand, produs sau serviciu.
Social currency (moneda socială) – se referă la faptul că cei care vorbesc despre un brand sau împărtășesc conținutul acestuia ar trebui să se simtă speciali. Prin aceasta înțelegem crearea unui statut social sau a valorii în jurul căruia se încurajează conținutul îi face pe oameni să se simtă remarcabili, interesanți și exclusivi atunci când îl împărtășesc. Acest tip de mesaj are șanse mai mari de a fi difuzat și de a ajunge la cât mai mulți receptori. Așadar, obiectivul este acela de a crea conținut care să propulseze poziția socială a oamenilor pe scara valorică.
Triggers (declanșatorii) – se concentrează mai mult pe ideea că ce se vede, miroase sau aude poate declanșa anumite gânduri, idei și conversații despre acel ceva. Mărcile trebuie să definească și să construiască acești factori declanșatori, stimulând legăturile instantanee cu brandul. Acest principiu des folosit de către echipele specializate în marketing și promovare este foarte asemănător cu disponibilitatea mentală și fizică și cu crearea de active distinctive care sunt caracteristice.
Emoție – când ne pasă, sunt tentați să împărtășim cu restul. Emoțiile noastre ne afectează atitudinea față de lucruri, produse sau experiențe. Conversațiile despre mărci și branduri ar trebui să promoveze partajarea prin declanșarea emoțiilor, cum ar fi entuziasmul, fericirea sau frica. Gândește-te la cât de ușor se răspândesc meme-urile în social media și vei vedea că este valabil și pentru pentru mesajele care ne ating într-un fel sau altul.
Există o mulțime de moduri prin care poți influența un posibil consumator fără ca măcar acesta să realizeze. Atunci când echipa din spatele imaginii unei companii apelează la tehnici persuasive în campaniile sale de marketing, este foarte probabil ca aceasta să vândă produsul sau serviciul mai ușor. Trebuie să țineți mereu cont de ceea ce vrea publicul țintă, pentru că aceste tehnici sunt mai aplicabile când vine vorba de un anumit grup a căror nevoi și dorințe au fost bine analizate.
Sursă: insites-consulting.com