Pentru multe companii, este greu de identificat care dintre comportamentele de achiziție ale consumatorilor sunt trecătoare și care persistă pentru perioade îndelungate. Pentru a ajuta comercianții cu amănuntul să navigheze în această direcție, specialiștii au examinat datele de căutare Google pentru a crea ghidul perfect pentru schimburi de cumpărături în 2021, identificând patru tendințe cheie pentru care toți comercianții ar trebui să fie pregătiți.
Shoppingul online nu mai este doar o modalitate convenabilă de a face cumpărături. Mai mult decât atât, acum clienții descoperă o mulțime de produse noi, găsindu-și astfel inspirația. S-a observat ca atunci când aceștia „călătoresc” prin magazinele virtuale, speră să fie încântați de ceea ce văd și caută sau se poticnesc în locuri surprinzătoare, uneori când nici măcar nu caută. Potrivit platformelor de specialitate, 70% dintre consumatori au achiziționat de la un brand după ce au văzut un videoclip pe YouTube.
Din ce în ce mai mult, cumpărătorii achiziționează valori, indiferent dacă este vorba de sustenabilitate, responsabilitate corporativă sau egalitate rasială. Nu este surprinzător că interesul de căutare pentru „mărci etice” și „cumpărături etice online” a crescut cu 300% 3 și respectiv 600% 4 de la un an la altul în 2020.
Cu atâtea operațiuni de vânzare cu amănuntul închise sau care funcționează în condiții limitate, ridicarea și livrarea în aceeași zi au devenit elemente de interes pentru mulți oameni. Consumatorii s-au obișnuit să aibă la dispoziție mai multe opțiuni de achiziție, însă probabil acest comportament se va menține și după ce se va reveni la obișnuința de dinaintea pandemiei.
Un lucru rămâne cert și după pandemie: lumea va rămâne imprevizibilă. Pe măsură ce guvernele din întreaga lume se adaptează schimbărilor locale și lucrează pentru a-și lua cursul obișnuit, nevoile cumpărătorilor se vor adapta odată cu acestea.
Sursă: Think with Google