Lanțul de magazine Marks & Spencer, care comercializează îmbrăcăminte, produse pentru casă și produse alimentare din Marea Britanie, continuă să crească în profit, datorită afacerilor sale internaționale. Se pare că programul său de transformare „Never the Same Again” dă roade, pe măsură ce veniturile cresc în alimentația, îmbrăcămintea la nivel internațional.
Reprezentanții companiei susțin că au în plan menținerea mărcii pe drumul cel bun pentru a realiza o creștere profitabilă și durabilă. În ciuda micilor impedimente pe plan local, M&S și-a actualizat previziunile de profit până la capătul superior al orientărilor anterioare de 300 milioane – 350 milioane lire sterline, presupunând că nu se impun alte restricții legate de Covid la tranzacționare. Știrea a făcut ca prețul acțiunii mărcii să crească cu peste 10% săptămâna trecută.
Retailerul susține că statisticile oferă „o confirmare puternică a efectelor benefice” din ultimele 18 luni ale strategiei Never the Same Again. Compania și-a lansat programul de reducere a costurilor în mai 2020 ca răspuns la o pierdere înainte de impozitele care au ajuns să valoreze peste 200 de milioane de lire sterline, întrucât veniturile grupului au scăzut cu 11,9%.
Strategia pare să funcționeze. În cele 19 săptămâni de la lansare, afacerea cu produse alimentare M&S a depășit performanța, cu venituri în creștere cu 10,8% față de anul trecut și cu 9,6% față de 2019/20, deoarece categoriile de bază și locațiile parcurilor de vânzare cu amănuntul au tranzacționat puternic.
Popularitatea comerțului electronic continuă să crească pentru M&S. Vânzările online de îmbrăcăminte și produse pentru casă au crescut cu 61,8% față de 2019/20, reprezentând 35% din vânzările totale din divizie.
Sursă foto: hulldailymail.co.uk