Cele două platforme de căutare și socializare au anunțat la jumătatea lunii o serie de norme de protecție privind confidențialitatea și siguranța care ar putea afecta tinerii utilizatori, ceea ce ar putea avea repercusiuni pentru specialiștii în marketingul mobil.
Cu toate acestea, pe măsură ce specialiștii în marketing și platformele tehnologice încearcă să îndepărteze acțiunile de reglementare și să asigure siguranța mărcii, schimbările ar putea fi net pozitive. Potrivit surselor, compania va bloca direcționarea anunțurilor în funcție de vârsta și sexul persoanelor sub 18 ani, împreună cu extinderea măsurilor de protecție care împiedică afișarea categoriilor de anunțuri sensibile sau cu impact puternic către adolescenți.
Astfel, Google a făcut diverse modificări în modul în care tinerii consumatori pot folosi YouTube, Căutare, Asistent și Play, precum și dezactivarea Istoricului locațiilor pentru toți utilizatorii sub 18 ani. Ca parte a eforturilor sale de a asigura bunăstarea digitală, YouTube va adăuga „ia o pauză” și mementouri la culcare, dezactivând redarea automată pentru utilizatorii sub 18 ani și limitând o anumită implicare pe platforma de partajare video.
Făcând o acțiune similară, TikTok a limitat notificările push pe timp de noapte, având un impact asupra angajamentului de pe platforma sa, un efort care depășește ceea ce au făcut YouTube-ul Google, Instagram și Facebook, după cum notează TechCrunch. Împreună cu modificările aduse notificărilor push, TikTok schimbă modul în care utilizatorii mai tineri controlează cine își poate viziona și descărca videoclipurile. Se anunță modificări și în ceea ce privește utilizarea funcției de mesagerie directă a aplicației.