Cum arată o campanie de succes prin SMS?

Marketingul prin SMS înseamnă „serviciu de mesaje scurte”. Cunoscut și sub numele de marketing prin mesaje text, companiile folosesc acest tip de comunicare pentru a se conecta mai eficient cu clienții lor.  Mesajele pe telefon diferă de e-mailuri, de exemplu, prin faptul ca SMS-urile sunt mult mai scurte, având maximum 160 de caractere. În plus, conținutul este livrat imediat, astfel că mesajul apare pe mobilul clientului la doar cateva secunde după ce a fost trimis. 

Campaniile prin SMS se folosesc în principal pentru: creșterea notorietății mărcii, stimularea implicării clienților, sporirea vânzărilor, generarea mai multor clienți de pe piețe noi creșterea cifrei de afaceri raportat la clienți existenți sau mărirea profitului.

Care sunt practicile pentru campaniile prin SMS

1. Obține permisiunea

Chiar dacă compania obține permisiunea clientului, partea dificilă este aceea de a o menține. Pentru a face asta, clientul trebuie pus la curent cu ceea ce se va întâmpla în urma abonării, adică clientul ar trebui să fie anunțat în legătură cu fel de mesaje text ar trebui sa primeasca. Un lucru pe care multe companii îl fac este acela de a abuza de permisiunea acordată.

Campaniile de marketing prin SMS ar trebui sa fie moderate, în sensul că dacă se folosește excesiv acest canal, clienții se pot simți atacați (în ghilimele). De aceea, companiile trebuie sa includă o modalitate prin care clienții pot renunța. La fel ca în cazul e-mailului, trebuie să existe un link de dezabonare sau un număr la care pot trimite text STOP. 

  1. Utilizează un instrument de marketing prin SMS 

Un instrument, adică un software de pe urma căruia se pot obține valori și rapoarte importante, astfel încât să se poată evalua impactul campaniilor. Totodată, cu aceste date, se pot încerca diferite tactici pentru a obține cel mai mare ROI posibil. 

  1. Adaugă valoare clientului 

Înainte de a trimite un SMS, compania trebuie să se gândească „Cum va adăuga acest SMS valoare vieții clientului meu?” Fiind un canal care se poate epuiza foarte repede dacă mesajul nu este gândit cum trebuie sau dacă sunt trimise prea multe sau prea repede, compania risca să-și piardă potențialii clienți. 

  1. Mesajul trebuie să fie scurt și la obiect 

De exemplu, dacă mesajul include informații importante despre comanda lor, acestea trebuie incluse in SMS sau se poate atașa un link care sa ofere detalii despre oferta sau actualizarea trimisă.

  1. Personalizarea mesajelor în funcție de nevoile clienților  

Campaniile care au un termen limita de expirare, preferabil ca acesta sa fie de maxim 2-3 zile, beneficiază de un succes mai mare decat cele care conțin oferte pe perioade nelimitate. Chiar dacă se aplică in majoritatea cazurilor, s-a dovedit ca o campanie desfasurata în jurul orei 10.00 dimineața este mai eficienta, iar cele din weekend au un impact mai mic. 

Câteva motive pentru care marketingul prin SMS este superior celui prin e-mail: 

Mesajele pe telefon diferă de e-mailuri, de exemplu, prin faptul ca SMS-urile sunt mult mai scurte, au maxim 160 de caractere, iar în plus, conținutul este livrat imediat. Astfel ca mesajul apare pe mobilul clientului la doar cateva secunde după ce a fost trimis. 

Majoritatea audienței dispune de un telefon mobil: potrivit statisticilor 60% din populația globală deține telefoane mobile, iar 40% au acces la internet. Numărul de utilizatori de telefoane mobile este în creștere și din acest motiv,  printr-o campanie de SMS-uri, mesajul poate ajunge la mai multe persoane, decat printr-o campanie de email-uri.

Rata de deschidere este mai mare pentru SMS: de 3 ori mai mulți oameni citesc mesajele de tip SMS, decât cele de tip e-mail.

SMS-urile au rata de click mai mare (CTR): oamenii în general nu au timp sau răbdare să citească un email și să ajungă la link, însă SMS-urile dacă sunt scurte și concise au o sansa mai mare de a reține atenția clienților.

Comunicare activa: avand o rata de deschidere mai mare, mesajele SMS au și avantajul potrivit căruia  informația ajunge aproape instant la receptor. 

SMS-urile sunt mai ieftine: campaniile prin SMS sunt considerate mai scumpe decat cele prin email, din punct de vedere al prețului pe mesaj. Însă campaniile prin email necesita creativitate și investiție în design, pentru a obține email-uri compatibile cu toți clienții de mail, ajungand la un cost total mai mare decat comunicarea prin SMS.

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>