În cadrul conferinței anuale Worldwide Developers Conference (WWDC), gigantul american a dezvăluit modul în care compania intenționează să își consolideze „moștenirea conducerii în materie de confidențialitate” pentru a se diferenția de concurență, formată inclusiv Facebook și Google.
Noile modificări, alături de transparența aplicațiilor, lansată la începutul acestui an, sunt de așteptat să facă mai dificilă țintirea și urmărirea consumatorilor de către marketeri, în timp ce pot servi drept avantaj pentru afacerea publicitară în creștere a Apple.
Noua protecție a confidențialității prin e-mail împiedică expeditorii să colecteze informații despre utilizatori, cum ar fi adresa IP. Totodată, noua funcție permite utilizatorilor să creeze adrese de e-mail unice, aleatorii, pentru a păstra confidențial adresa de e-mail personală.
Mai mult, noul serviciu încorporat în iCloud, cunoscut sub numele de Private Relay, criptează traficul de pe dispozitivul unui utilizator Safari, ascunzând și acum și adresele IP ale consumatorilor. Funcțiile vor limita capacitatea marketerilor de a colecta informații despre consumatori sau de a ști când deschid e-mailuri, considerată o modalitate cheie de măsurare a eficacității campaniilor de e-mail marketing.
În plus, blocarea adreselor IP va limita și mai mult modul în care site-urile web pot urmări utilizatorii și pot crea profiluri despre aceștia, o altă lovitură pentru marketerii care se pregătesc deja pentru mișcările Google de a ucide cookie-urile terților până la sfârșitul anului.